Forside
Vil du købe en DVD?
Trænings DVD'en kan købes hos InBeMa, samt hos den www.denintelligentekrop.dk og som noget helt nyt også hos Osteoporose foreningen. Send en mail til info@osteoporose-f.dk DVD'en er opdelt i små træningsprogrammer, så man evt kan beslutte at tage et program om dagen, og så kombinere det med gå tur eller anden aktivitet. Alsidighed i træningen er altid godt - Husk at kroppen er skabt til at blive brugt! Kun ved brug bliver den stærkere. Rigtig god trænings lyst!

Rygmuskler

Den kære ryg udsættes for mange anstrengelser, specielt efter fødslen, hvor vi ofte bærer rundt på vore børn – faktisk i mange år. Jeg tager mig da stadig i at løfte min 20 kg tunge datter..!!!!!!! Men uder graviditeten ændres hele vores holdning – nogles mere end andres – og rygmusklerne svækkes. En rank holdning er guld værd, for det nedsætter bealstningen på ryggens led markant, og med de rette krumninger er vores ryg også fantastisk stødabsorberende.
Men husk at vores rygs tilstand ikke kun er afhængig af stærke rygmuskler, men også at gode mavemuskler, speciel den tværgående mavemuskel.

Udgangsstilling:
Lig på maven med strakte samlede ben og kig ned i gulvet. Panden hviler på hænderne. Spænd i baller og sug maven op, som hvis der var lagt tegnestifter under navlen. Spænd let i bækkenbunden.

Øvelse 1:
Udånding: Løft overkroppen en smule i vejret, men hold nakke og ryg på linie. Hold nederste ribben i gulvet. Tænk at du bliver en lang lige linie fra isse til tåspidser.
Indånding: blive oppe og tjek lige at bækkenbunden og maven stadig holdes spændte.

Udånding: sænk langsomt.
Gentag øvelsen 8 – 10 gange.

Øvelse 2:
Udgangsstilling:
Som ovenfor nu blot med armene strakte frem, så du ligger HELT strakt ud. Igen spændes bækkenbunden let og maven suges op!

Løft nu diagonalt arm og ben på en udånding, sænk ned på en indånding, og løft nu  modsatte arm og ben.
Under hele øvelsen kigger du ned i gulvet med lang nakke.
Tænk at albuen og knæet skal strækkes helt ud.
Gentag 6 – 8 gange med hver side.

Trænings DVD.

Basis træning for seniorer og personer med knogleskørhed

DVD'en er tilrettelagt personer med knogleskørhed, og niveauet er "BEGYNDER".

DVD'en indeholder
- Introduktion
- program for koordination og balance (ca. 15 min)
- program for styrke af ben- og bækkenmuskler (ca. 20 min)
- program for styrke af mave- og rygmuskler (ca. 15 min)
- samlet program (ca. 45 min)

Kontakt mig hvis du ønsker at købe et eksemplar. Prisen er 199,- kr. excl. forsendelse. Klik her for at kontakte mig